Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2008 20:29 - Abroad
Автор: virginblack Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2500 Коментари: 11 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Жената беше слаба, превита и на неопределена възраст.  Когато се усмихваше изглеждаше чаровна, но в повечето случаи грозновата и като съсухрен мъж. Миеше чиниите на стотиците гости на заведението…мълчаливо, вземаше поръчките за кухнята и закуцукваше натам. Един ден я беше бутнала кола и премазала крака й. Не се оплака на никого, за 2 евро на час беше дошла, за да се трепе и да изкара пари за семейството си в Румъния. Говорихме няколко пъти и ми каза колко й е било трудно без децата и семейството й. Колко й е трудно и сега, но дъщеря й е тук вече и беше по-спокойна. Видях десетки българи, изоставили деца, семейства, дом за да работят за някой лев повече…Обикновени хора, изгонени от дърважата си и от мизерията, пребити от труд, който обаче тук им се плаща. Няма унизителен труд, има унизително отношение към труда, има манталитет, има култура, има културни пропасти….. Бездни. Кипър е едно село, пълно със селяци, Кипър е една красива и удерена държава с грозен и невъзпитан народ, красива и уредена бивша британкса колония, където хората се хранят от туризъм и убийствени цени и от труда на милиони мравки като нас….

 

Кипърци са груби с хората, които работят за тях, те са мръсни, изхвърлят боклуците си по земята, искат да говориш на великия им език иначе си боклук, седят по пет часа на един сладолед и говорят шумно, скандалджийски и жените им са усойници. . Те са богати и няма мизерия и това, което прави настроеноето различно е ведрото „добро утро” на туристите, които се усмихват, ценят те и се отнасят с теб като с човек.

 

Тук има толкова българи, че чак се почудих колко много ама наистина много хора не са там, където трябва да са, а са по гурбет. Болно ми е като ги видя, смазани от бачкане, сядат за по бира или две и разказват колко пари са пратили у дома. Болно ми е и някак хубаво когато ме познаят че съм българка по гуменките Булдозер и ми се усмихват и ми се радват. Хората тук, българите, са много сплотени, помагат си и се обичат, тук българите са повече българи отколкото там, при нас, където не се знаем кои сме и сме забравили какви сме. Мъчно ми е за България, обичам страната и приятелите си, побърквам се от болка за семейството си, за малката, за моето легло и моята маса, но като знам безизходицата там не искам да се връщам. Не искам да влизам в ада , не искам да работя по 18 часа за парите които изкарвам тук, работейки по 8. Все пак всичко опира до сметките за парно, ток , вода и прехраната…..прехраната. Мамка му и вивот. И както казваше един американец живеещ в БГ – уморих се да си броя стотинките.

 

Може да те третират като боклук, но ти плащат. И униженето…и за него ти плащат…..Преди дни казах- безкрайна е само болката, сега мисля че безкрайно е само унижението. Все пак всики сме курви- продаваме се под една или друга форма – дали там или тук или където и да е, все сме продадени. Всичко ми напомня за онази сцена от Сърца за изтръгване- пазара за старци….

 

А някой ми казваше – важно е да си стойностен човек. И да, ако си??? На кой му дреме? Така или иначе не се ли вкопчваме в живота защото той не почива върху никаква основа и няма един довод в негова полза. Ако дадем ясна цел на живота си, той моментално ще загуби своята привлекателност.

 

Не зная къде е края на пътечката ми, може и скоро да е, но поне знам вече и това. Българите си отиваме.






Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. thebestdamnthing - Много болка и много истина има в т...
17.06.2008 21:03
Много болка и много истина има в това, което казваш.. :(
цитирай
2. bargain - ми отивайте си, стойностните
17.06.2008 23:02
добре че не са всички 'българи' като вас
цитирай
3. gothic - Според мен не си отиваме. Идваме. . . ...
17.06.2008 23:14
Според мен не си отиваме. Идваме....
цитирай
4. анонимен - Отчаяние, безнадежност, самота, ...
18.06.2008 00:18
Отчаяние,безнадежност,самота,унижение,безперспективност,липса на желание за живот.Това е впечатлениетo ми.Бих искал да мога да Ви помогна.
цитирай
5. анонимен - Отчаяние, безнадежност, самота, ...
18.06.2008 00:20
Отчаяние,безнадежност,самота,унижение,безперспективност,липса на желание за живот.Това е впечатлениетo ми.Бих искал да мога да Ви помогна.
цитирай
6. grobari - налитаме на тая пуста чужбина, като ...
18.06.2008 01:07
налитаме на тая пуста чужбина,като мухи на мухоловкаи като се изплескаме на нея махаме щастливо с крачета,колко е вкусен сиропа и,докато не се усетим,че мърдане няма и тва е края
цитирай
7. sardis - А къде отивате?...
18.06.2008 08:35
А къде отивате?...
цитирай
8. locvs - Така е....
20.06.2008 16:46
родени сме на изток от рая. уж.
цитирай
9. onex - 25-т часа на 7-м дълги години, това ...
23.06.2008 13:30
25-т часа на 7-м дълги години,
това ли е живота?
цитирай
10. baruh - Mnogo istina i mnogo tyga. Po edno ...
16.09.2008 00:08
Mnogo istina i mnogo tyga.Po edno stranno stechenie na obstoqtelstvata,cheteiki tova sym v Kipyr,a po-strannoto e,che sled dva dni shte se vryshtam v Bylgariq.Kakvo da ti kajq:prava si,no moje i da greshish.Jqlkoto e,che nqma znachenie
цитирай
11. virginblack - наистина няма значение, аз след два ...
16.09.2008 00:11
наистина няма значение, аз след два дни ще съм обратно там. и то с детето сама :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: virginblack
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1513589
Постинги: 391
Коментари: 1731
Гласове: 5232
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930