Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2011 22:54 - Ако се завъртим
Автор: virginblack Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5493 Коментари: 12 Гласове:
24

Последна промяна: 13.06.2014 18:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Беше по обед. Бързах с детето към българското училище и я стисках здраво за ръка, че бе фрашкано с народ в станцията на метрото. Тая станция е огромна, има много заведения, магазини, казина, пекарни, вестници, а на една огромна стена върви числото Пи, което като знаем е 3,14, ама то било безкрайно...

Точно преди да завием покрай Пи- то, видях младо момче да носи голяма синя чанта, от тези, в които си вземаш прането от химическото чистене. Носеше я в една ръка, а в другата носеше младо русо, красиво момиче.

Момичето беше неживо.

Отпуснато, с оцъклени очи.

„Още малко, Бебо...”

Подпря я до вратата на една пекарна, пусна на земята чантата и извади бяло одеялце, грижовно го сгъна и оправи гънките. Момичето стоеше превито на две и тялото й се полюшваше като върба под напора на вятъра. Косата й падаше надолу като дъжд. Ръцете й се вееха като обесени  водорасли. Всеки момент можеше да падне. Спрях и  пуснах детето ако политне да мога да я хвана. Момчето лазеше и оправяше одеялото и не спираше да говори „Сега, Бебо, сега...”

През вратата на пекарната излизаха хора с пълни с топли закуски пликчета. Влизаха хора с празни кореми. Никой не ги поглеждаше. Никой не се спря. Екзалтирани туристи бягаха да видят чудесата над земята, вадеха фотоапарати, бръщолевеха, с широко отворени очи за красотата на света...И камерите гледаха красотата на света в метрото, а никой не идваше за помощ. Странно как селективно действа техниката днес.

Момичето се люлееше все така с бели, неживи очи. Започна да кашля. Носът й потече, момчето се изправи и я хвана точно преди да падне. Устните й бяха бели. Уплаших се и тръгнах бързо като тези с камерите.

Какво й е на тази какичка.

Болна е.

Тя е много болна. Може би нямат пари за вода.

Да. Може би.

И се обърнах. И се върнах. Той бе успял да я сложи да легне на земята на одеялото и да извади другото, меко, синьо одеяло да я завие и се бе сгушил седнал до нея, положил глава на коленете си. Зима е сега...топлинка е нужна.

Приближих се неловко и го попитах дали имат нужда от помощ или от нещо изобщо. Момчето ме погледна и се гледахме много, много дълго...Беше едно дълго гледане в болката. Това бе този миг в живота ми, когато видях за втри път гола, тръпчива, яростна, чиста, безумна, разяждаща като гангрена  ...болка.

Влязох в пекарната и взех минерална вода, две кафета и две закуски. Той я бе сгушил и я галеше нежно по косите. Тя бе все така нежива. Подадох му нещата. Той взе бавно водата и изсипа в шепа и леко, както се гали бебе, както се докосва снежинка....започна да мие лицето й. Бръкна да ми даде пари. Имаше центове. По ръцете на момичето имаше огромни лепенки. Не взех центовете. Подадох му две пликчета салфетки и той ужасно сконфузено ги взе и пак се гледахме дълго, дълго...и болката му влезе в мен. И цялата любов към това отиващо си рано или късно прекрасно дете...отиваща си като есенно листо.

В чантата си носех Книгата на Мормоните. Предния ден ми я бяха подарили три мисионерки и ми казаха да я прочета, за да разбера посланието на Исус към мен. Извадих я и му я дадох. Не знам защо я дадох. Беше тъпо. Гледаше ме безнадеждно. Понечи да върне закуските и ги подаде на детето.

Не, аз съм яла, мама ги купи за твоята принцеса.

Момчето каза „Бог да ви пази” и сбута назад агонията и почти се усмихна.

Тръгнах.

От какво е болна какичката, мамо?

Светът около нея се е завил и е загубила равновесие.

А ако се завърти на обратно нали ще се оправи?

Да.

Мамо, те нямат къде да живеят.

Да.

Какво ще се случи с тях?

Ще ги намерят добри хора и ще им помогнат....Лъжех безсрамно и нагло аз.

Мамо, тя е като Ейми Уайнхаус, нали?

Да.

Значи има майка и татко сигурно? Нали?

Сигурно.

Ще умре ли?

Принцесите не умират. Трябваше да прочетем книгата и може би там има някакъв отговор.

Навън бе мека, топла есен. Слънцето почти пареше. Листата бяха луди. Лек ветрец се заиграваше с полите на дамите, пазарът беше пълен с весели, безгрижни хора, излезли да наблъскат хладилниците си с храна за месеци напред.

Някои наричат тези деца отрепки.

Не, тези деца са децата, на които някой е откраднал усмивката, детството и живота.

И този грабеж е почнал у дома.

И е останал един избор.

И все пак един.

И все пак избор.

И все пак боли.

 

 

 









Тагове:   TAG,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kleopatrasv - Боли и все пак нека се надяваме тази ...
15.10.2011 23:10
Боли и все пак нека се надяваме тази болка да е временна...
цитирай
2. silver4eto - ...
16.10.2011 14:22
Боже, колко силно...
цитирай
3. tota - Онемях...
16.10.2011 21:56
Боже колко мъка има по тази земя ...

цитирай
4. josarian - Поздрави за разказа, браво, браво
16.10.2011 22:29
Добре е, че човек може да прочете и нещо свястно в блог.бг. Напоследък попадам само на някакви вибратори в рими, учещи ме на модерна поезия в мерена реч..
Сега ли е писано?
цитирай
5. анонимен - OVERDOSE
16.10.2011 22:34
Симптоми на свръх доза...Не е нито за пръв,нито за последен път...
цитирай
6. virginblack - Aха,
17.10.2011 00:26
josarian написа:
Добре е, че човек може да прочете и нещо свястно в блог.бг. Напоследък попадам само на някакви вибратори в рими, учещи ме на модерна поезия в мерена реч..
Сега ли е писано?

вчера се случи, вчера съм го фраснала.
цитирай
7. virginblack - Това
17.10.2011 00:27
анонимен написа:
Симптоми на свръх доза...Не е нито за пръв,нито за последен път...

и осем годишно дете го разбра. Въпросът стои накрая.
цитирай
8. josarian - Още веднъж браво за което.
17.10.2011 08:40
virginblack написа:
josarian написа:
Добре е, че човек може да прочете и нещо свястно в блог.бг. Напоследък попадам само на някакви вибратори в рими, учещи ме на модерна поезия в мерена реч..
Сега ли е писано?

вчера се случи, вчера съм го фраснала.


Поздравявам те затова, че в това мътно и трудно време сядаш зад компа да пишеш. Всъщност тези дни си мислех точно това - колко трудно е да полети човек над реките от мед и масло и да даде воля на душата си. Затова и аз, след двегодишната яма, се понапънах и драснах ред-два. Не съм се напъвал много, защото от много напъване да не се получи някой нежелан резултат...
цитирай
9. candysays - ...
21.10.2011 11:24
:(
И тук има нещо подобно - клипа, песента..
http://www.youtube.com/watch?v=3_0d01XbXg0 - "Try, try, try"..
цитирай
10. makont - Настръхнах, като прочетох.
21.10.2011 12:53
Радвам се, че има хора с добри сърца, като теб, но какво може да се направи за тези хора? Цялото общество си е затворило очите, пуснали сме кепенците и не ни пука. Преди няколко дни една възрастна жена, с много добро излъчване застана до нас, купувяхме си дюнери. Тя попита: Какво можете да ми дадете за 0,20 стотинки?, -Нищо!, отрязаха я от гишето. Стана ми много мъчно, поръчах и на нея един дюнер, но това ли е решението, утре няма да има кой да поръча, да купи като Вас водичка и закуска. Накъде отиваме, защо сме станали толкова жестоки????
цитирай
11. candysays - Пак съм аз...
21.10.2011 18:01
Всъщност исках да кажа нещо повече по темата, но ми е твърде познато, твърде болно и не мога да намеря точните думи за коментар на постинга ти. Но исках да дам знак (поне), че познавам тези ситуации, това безсловесно общуване очи в очи с болката... Не ми се е случвало скоро, може би се промених, или по-скоро животът ми се промени, но все пак помня.. Някога и аз гледах в очите Болката безмълвно...
Прегръщам те,
и те поздравявам..

Този път с нещо по-изчистено.. И много истинско. От Лейн Стейли и Mad season: http://www.youtube.com/watch?v=kC5ZV7DCWjk
цитирай
12. virginblack - Благодаря!
21.10.2011 18:53
Благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: virginblack
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1512154
Постинги: 391
Коментари: 1731
Гласове: 5232
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930